niedziela, 25 grudnia 2011
Uklad chlodzenia
Jeżdząc dzisiaj zauważyłem, że motocykl powoli się nagrzewa i temperatura ledwo wznosi się nad cold.
Zdjąłem bak i zabrałem się za oględziny termostatu. Odkręciłem 2 śrubki (10) i wydobyłem termostat na wierzch.
Widać, że ktoś go przewiercił i zrobił większy otwór obejściowy. Zalutowałem otwór, zostawiając jednak otwór, tyle że mniejszy - porównywalny do tego co powinien być wg manuala haynesa.
Dlaczego ktoś tak zrobił? - Pewnie dlatego, że się przegrzewała latem,
Dlaczego się przegrzewała? - bo nie działa wentylator.
Dlaczego nie działa wentylator? - bo czujnik go nie uruchamia (sprawdzone uruchomienie na krótko)
Dlaczego czujnik go nie uruchamia? - bo jest niesprawny, albo nie ma masy na chłodnicy.
Po sprawdzeniu czujnika - zagotowanie go w oleju - padło na masę.
Masę zrobiłem i teraz powinno się włączać - jutro sprawdzimy:)
Plan na jutro synchro gaźników.




Subskrybuj:
Komentarze do posta (Atom)
Po co gotowałeś ten termostat? :D
OdpowiedzUsuń